نکاتی برای انتخاب یک مشاوره املاک نمونه

1 خرداد 1403
۰ دیدگاه

نکاتی برای انتخاب یک مشاور املاک نمونه

ازجمله ویژگی های مشاور املاک حرفه میتوان به احساس اطمینان و اعتماد به او اشاره کرد. برخی از مشاورین املاک بطور تخصصی و حرفه ای در منطقه ای مشخص فعالیت داشته و میان افراد ساکن آن منطقه شناخته شده هستند، قدیمی بود مشاور املاک میتواند یکی از نکات تاثیر گذار در مشاور املاک موفق تهران باشد.

۱.حس اعتماد را در شما ایجاد کند

مشاور املاک برتر باید بتواند حس اعتماد را در مشتری ایجاد نماید. در میان بسیاری از مشاوران املاک، آن مجموعه‌ای که با خلوص نیت و شفافیت کار می‌کند و همچنین مشتریان می‌توانند به آن اعتماد کند، بسیار موفق‌تر از بقیه خواهد بود.

۲.آرامش را به مشتریان تزریق می‌کند

برخی از مشاورین املاک صرفا با ارائه دادن انواع فایل‌ها و پیشنهادهای متوالی، انتظار جواب قطعی از مشتری دارند و دائما او را با این رفتار، مشتری را دستپاچه کرده و فرصت فکر کردن را از مشتری خواهند گرفت.

۳.مشتری را قضاوت نمی‌کنند

معامله ملک، کار بسیار پراسترس و پیچیده‌ایست؛ مخصوصا برای افرادی که تجربه چندانی در زمینه خرید و فروش ملک ندارند. این استرس نباید باعث شود تا مشاورین املاک، مشتریان را قضاوت کنند و به او انگ «خریدار نبودن» بزنند. صبوری و دادن فرصت، بهترین راه برای پایین آوردن فشار استرس است. یکی دیگر از مسائلی که باعث کم‌تر شدن فشار استرس می‌شود، آگاهی از نرخ کمیسیون های املاکی است.

۴.یک نفر را مسئول انجام امور شما قرار می‌دهند

گاهی در بنگاه‌های معاملاتی دیده می‌شود که چندین مشاور یک مشتری را محاصره کرده و با دادن انواع پیشنهادهای گوناگون، قصد فروش فایل‌های خود را دارند. به‌طوری که انگار مشتری در محاصره‌ی مشاورین است و تا وقتی که کارت را در کارتخوان نکشد، از این درب خارج نمی‌شود! اما باید قبول کرد که دادن فرصتی برای فکر کردن و تنفس به مشتری، از همه‌چیز واجب‌تر است. همین عمل باعث ایجاد حس اعتماد بین مشتری و مشاور می‌شود. همچنین اگر قصد فروش خانه خود را دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله «۱۰ نکته ضروری برای فروش خانه» را برای آسان‌تر شدن مراحل فروش خانه خود مطالعه نمایید.

۵.سوابق خود را در دسترس عموم قرار می‌دهد

سوابق یک بنگاه مشاور املاک نمونه، بسیار باارزش است و باید آن را در معرض نمایش عموم قرار بدهد. تعداد معاملات انجام شده، جواز کسب، مجوزهای کاری و از همه مهم‌تر رضایت مشتریان، از جمله مواردیست که باید در بخش سوابق خود قرار دهند. این موارد می‌توانند در صفحات مجازی و یا صفحات «درباره ما» در وب‌سایت شرکت قرار گیرد که از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برخی از افراد صرفا به‌عنوان شغل دوم مشاوره می‌دهند که توصیه می‌شود از یک مشاور املاکی که شغل اول آن مشاوره املاک است، استفاده نمایید.

۶.خدمات خود را بیان کنند

باید این مشاورین، خدماتی را که قصد ارائه‌شان را دارند به‌وضوح بیان کنند و تاحد امکان تمامی شرایط را به‌شفافیت در اختیار مشتریان قرار دهند. همچنین کاملا آماده پاسخگویی به‌تمامی سوالات شما باشند.

۷.در معامله میانه‌رو عمل کنند

هنگام معامله باید نسبت به هردو سمت معامله، یعنی خریدار و فروشنده، منصف باشد و درصورت نیاز برای هردو سمت به یک اندازه بازاریابی کند و به یک اندازه از هردو سو دفاع کند. مشاورین باید سعی کنند در منصفانه‌ترین و رضایت‌مندانه‌ترین حالت، به قول معروف «معامله را جوش بدهند» اما این به‌این معنی نیست که حق و حقوقی از کسی ضایع شود.

۸.چند راه جلوی پای شما می‌گذارد

برخی از مشاورین املاک نیز قصد دارند که فقط با ارئه یک پیشنهاد، شما را تحت فشار قرار دهند. این عمل بسیار کار پراسترس و ناجوانمردانه‌ای بوده و باید با انواع پیشنهادها، حق انتخاب به مشتری، داده شود از این مدل مشاورین املاک که فقط یک پیشنهاد دارند، دوری کنید!

۹.آراستگی مشاورین و بنگاه معاملات املاک، شرط است!

درکنار بحث فنی و تجربی، آراستگی و تمیزی نیز بسیار مهم است. هم برای افراد و هم برای بنگاه! چراکه با آراستگی ظاهری و تمیزی محیط و البته دکوراسیون پرداخته‌شده، پرستیژ و کلاس کاری بیشتری به مشتری القاء می‌شود. درست است که «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت» اما باید به مسائل فنی و تجربی نیز به‌اندازه مسائل ظاهری نیز اهمیت داد!

 

ارسال دیدگاه